Sunday, February 04, 2007

Snabb uppdatering bara..

Det har varit en jobbig vecka. Jag har nästan jobbat ihjäl mig. Jag har dragit på mig arbetsskada för jag sitter fel på jobbet. Det är svårt att tänka på hur man sitter hela tiden! Så jag har smörjt mig med Ibumetin gel eller linement nästan varje dag. Och nu när smärtan preciiiiis avtagit, så blir det måndag igen...

Annars har jag mest slappat... Igår kollade jag Melodifestivalen. Jag tyckte om Andreas Lundstedts nummer. Jag har aldrig gillat honom, men jag tyckte låten var party och tror den funkar internationellt. Men svenskar är så... inskränkta. De röstar på Tommy Nilsson, som mest av allt börjar likna sin svärfar i klämkäckhet och sträck-ut-din-hand-texter, bara för att han en schlager-legend. För inte var det för låtens skull folk röstade. Det var för att Tommy är Tommy. Anna Books låt var lite party och väldigt mycket schlager, så det kan jag förstå. Men Tommy?!
Ja ja. Whatever. Han vinner ändå aldrig i globen när den dagen kommer.

På barn-görandet-fronten har det varit lite viloläge. Den som lever får se...

No comments: