Wednesday, September 19, 2007

Jävla Amex...

Det ringde mitt mitt allra heligaste tv-program, Idol. Det var nån tant från American Express försäkringsservice som ville att jag skulle teckna en försäkring. Om jag fick kvinnorelaterad cancer skulle jag få 50000:-
Om jag pga av cancern skulle få ngn kroppsdel såsom livmoder eller bröst bortopererad skulle jag få en jävla massa pengar. Allt jag hörde under hela samtalet var "Bla bla cancer cancer cancer bla bla cancer bla cancer cancer bla bla cancer bla cancer cancer cancer bla bla bla bla... cancer. Cancer?"
Och jag orkade inte höra ordet cancer en gång till, så jag sa till slut -"Jag tar den jävla försäkringen för 71 kr/mån. Ok?" Då säger tanten att hon måste sätta på en bandspelare och ta om i princip allt hon sagt men att jag ska konfirmera och sedan säga mitt namn och adress och personnummer.

Jag missade Idol. Men nu är jag försäkrad. "Till samma kostnad som en lunch med tillhörande lättöl varje dag". Jag måste bara sluta äta lunch. Varje dag.

No comments: