Wednesday, March 21, 2007

Smärtan...

Jag ska börja berätta.. jag vet verkligen inte hur, men jag ska försöka.

När pappa hade gått bort, började hans f.d. sambo att så att säga "claima" saker.
Det första var att hon påstod att hon hade rätt till bodelning enligt sambolagen, därför att hon fortfarande var skriven på pappas adress när han gick bort. Hon barrikaderade sig i bostaden. Vi fick inte pappas nyckel. Allt som fanns i bostaden i form av möbler, lösöre, ALLT var hans. Vi fick inte ens gå in där. Vi = jag och min storebror.
En hel månad bodde hon där och släppte inte in oss. Hon kunde packa precis vad hon ville. Jag vet en del saker hon stulit, men långt ifrån allt. Jag var hos pappa ofta, men jag hade ju inte koll på varenda liten grej.

Det andra var att det fanns en försäkring som vid dödsfall skulle utbetalas i första hand till sambo OM SÅDAN FANNS, i andra hand till barnen. Eftersom subban inte adressändrat gick försäkringsbolaget på hennes linje. Hon hade rätt till pengarna. Hon som hade flyttat ifrån min pappa TVÅ GÅNGER och båda gångerna stulit med sig massa saker som var hans.

Skiver mer en annan dag... Om jag får lust..

Som om vi inte hade nog med sorgen... så strödde hon all salt hon hade.

No comments: