Wednesday, July 18, 2007

Med hopp om nytt jobb...

Har jag berättat att jag sökt en annan tjänst?
Jag längtar hem. H E M till min hemort där jag är född & uppvuxen. Inte mer än tio mil härifrån, men ändå.. det är långa tio mil.
I fredags gick ansökningstiden ut, och idag mailade jag personalansvarig och frågade hur jag ligger till.
Nu väntar jag på svar... och önskar i mitt hjärta att de ska svara nåt i stil med: "Vi har inga andra sökande, så härmed vill vi kalla dig till intervju så att vi kan erbjuda dig tjänsten."

Min sambo? Ja han trivs inte speciellt bra alls med sitt nuvarande jobb. Och även om han trivs mycket bra här i stan så längtar han också hem och tycker att det vore bäst att kunna leva där. Jag har sagt åt honom att lägga ut sina krokar igen... ta kontakt med sina kontakter där. Men det tar ett tag innan han får tummen ur...

No comments: