Saturday, December 02, 2006

Du vann i min värld...

Idol är över. För i år. Jag röstade på Erik. Kanske inte för att han var bäst, det var oerhört jämt. Men för att han gett a l l t av sig själv varenda fredag. För att jag älskar hans röst. För att han var lite av en underdog (trots att han var fruktansvärt bra) gentemot Markus. För att han har det där speciella i blicken, det där som säger mig att han brinner, har genuina känslor och är en riktig man. För att jag röstade med hjärtat, precis som han sa.
Att se Erik kämpa och höja sig själv (till sin egen förvåning) varje vecka har varit guld, har betytt oerhört mycket för mig den här hösten. För jag har själv kämpat så in i... fast på helt andra plan. Varenda fredag har jag grinat framför tv:n.
Om jag någon gång har turen att träffa på Erik ska jag försöka ta honom åt sidan och berätta vad han betytt för mig den här hösten/vintern. (Och jag är 27 år gammal och brukar inte ta kända människor åt sidan och berätta vad de betytt för mig...)

2 comments:

Anna said...

Hej!
Jag brukar läsa din blogg och vill bara skicka dig en stor kram och säga att jag tänker på dig. Jag tyckte oxå att Erik skulle vinnna... det tyckte mitt hjärta oxå. Kram Anna

Wonderwall said...

Tack anna! Det värmer..