Friday, December 29, 2006

Min vecka...

Semesterveckan var lite kall & blåsig, men väldigt rolig! Vi slappade mest, jag låg mest och läste på stranden.
Idag har jag shoppat, men inte på nån rea. Eftersom min mage är för degig för alla mina låga jeans och jag dessutom har insett att jag inte får på mig dem längre, köpte jag ett par helt underbara stretchjeans med hög midja på Lindex idag. Och så blev det en ny handväska på Åhléns (som sambon hävdar att jag inte behövde).
För att handskas med sorgen har jag insett att jag måste ha något att se fram emot, liksom inom den närmaste framtiden, hela tiden. Nu har jag & en kompis bokat biljetter till Orup & Lena Ph på China i februari.

På julaftons natt drömde jag om Pappa. Jag drömde en helt vanlig dröm om jag vet inte vad, när jag helt plötsligt liksom bara sögs in i detta andra, helt plötsligt var jag och sambon på ett fik och där satt min kusin och fikade med Pappa och kusinen blev inte glad, för vi liksom inkräktade på HANS julaftonstid med Pappa, men det var som att Pappa hade bestämt att han ville ha oss där precis just då. Vi pratade väl om vanliga saker, inget speciellt, men den genomgående känslan var att det viktiga var inte vad vi sa, det viktiga var att vi var där. Pappa skämtade lite om käket, att han fick vaniljglass. Han hade velat ha julmat, men tydligen fick han när han "var och hälsade på" bara äta sånt som han tyckt om mot slutet. Så vaniljglass. Helt plötsligt var så att säga besökstiden slut, och vi visste att han måste tillbaka. Innan jag sögs ut ur drömmen frågade Pappa mig om telefonnumret till min sambos syster. Han skulle ringa. Jag förstod inte varför. Men jag förstod när jag vaknade, jag fick tankar i huvudet som inte var mina. Jag var upprörd, skakig, väckte sambon, berättade. Jag antar att det låter konstigt. Men det där var ingen vanlig dröm. Det var min Pappa som ville säga God Jul.

No comments: