Tuesday, December 19, 2006

Nu åker jag iväg...

Imorgon åker jag & sambon mot Las Palmas & sedan vidare till San Augustín.
Idag lämnade vi bort våra älsklingar, våra två katter. Det känns för jävligt, jag har rå-ångest. Fattar inte hur jag någonsin ska kunna bli morsa när jag inte ens klarar av att lämna bort katterna till kattvakt 8 dagar om året?!
Sedan åkte vi förbi Pappas grav och jag tände ljus i lyktan. Jag stod där och pratade lite med Pappa. Det brukar jag inte göra, inte mer än hej eller hejdå eller liknande. Men nu pratade jag. När vi skulle gå därifrån bröt jag ihop. Jag grät, grät, grät. Jag kan verkligen inte fatta. Vill inte heller.
(Detta är förresten en jävla-skit-högtid.)
Rödgråten åkte jag vidare till min mamma och gav några paket till henne och till min brorsdotter. Jag stannade inte, tog inte ens av mig jackan, fick ingen kram, min sambo fick knappt ens ett hej. Det är rätt kyligt där.

Men imorgon sitter jag i värmen, förhoppningsvis. Kanske i hotellbaren?
Vet inte hur det funkar att blogga från mobilen, jag har ingen bloggmobil. Men jag kanske testar.

Vi hörs snart igen!

No comments: