Saturday, December 16, 2006

Jul ikväll...

Helt plötsligt blev jag så fruktansvärt damn sugen på julskinka. Klockan sju, hinner jag ner till coop? klart! Väl därinne, irrar runt, hittar färdigskivad julskinka till sist, tar några potatisar, några till- sambon kommer kanske hem i tid ikväll? En julmust, en julöl, vaniljte nu ska den här jävla förkylningen väck, grapefrukter och clementiner. c-vitaminchock. Letar febrilt efter family living, kollar ena hyllan, kollar andra hyllan. Nej finns ingen family living. Jävla skitaffär. Halstabletter nästa stopp. Inte ens fisherman's salmiak går att uppnå, inte heller vicks med honung bara äcklig citrus som ger brainfreeze.

Julcraving, jag, jag som hatar julen just i år. Eller åtminstone julskinkecraving. Men lite oroväckande var att jag stannade till vid de vackra julkorten. Insåg att jag inte har nån att skicka till, och hade jag det så skulle det redan vara försent för man måste posta senast igår och det blir ju himla svårt.

Nåja. Nu står potatisen på spisen och jag är mysigt julvarm inuti. För en kväll.

2 comments:

Jojen said...

Hej! Har följt din blogg ett tag nu, minns inte riktigt hur jag hittade hit men jag tror att fotbollsfrun nämnde dig i ett inlägg. Jag förlorade själv min pappa för tre år sen, därför drogs jag till att läsa. Jag önskar att bloggandet hade funnits då, att skriva av sig kan vara den bästa terapin. All min glädje till dig under julhelgen. Kram Johanna

Wonderwall said...

tack! detsamma- god jul! kul att nån läser =)
Kram WW