Sunday, November 12, 2006

Förvarnad...

Dagarna runt julhelgen förra året läste jag Pigge Werkelins bok "Kl. 10.31 på morgonen i Khao Lak". Jag förfasades över hur han förlorat hela sin familj och förundrades över hans livsvilja, kämparglöd & starkhet. I slutet av boken skriver Pigge något mycket intelligent om att hans sätt att se på livet, är att människans grundtillstånd ändå är glädje, att vara glad. Och precis när jag läste det där så fick jag en känsla eller möjligen en röst i mitt huvud som sa: Du läser den här boken av en anledning, detta är en förberedelse för något.

Samma sak under mellandagsrean förra året. I shoppingcentret köpte jag liksom av bara farten och utan att tänka ett svart pärlhalsband och örhängen i svart/silver. Och en röst i mitt huvud sa: Du köper detta för en begravning. Detta var innan min styvfar dog och innan min Pappa fick sin diagnos.
De där smyckena hade jag sedan på min styvfars begravning i februari.

Och nu, mindre än ett år senare, har jag på ett eller annat sätt förlorat hela min familj. Kvar har jag min sambo och katterna.

2 comments:

Anonymous said...

Fick tipset om din blogg, av min storasyster. Det tipset gör mig glad, men ledsen på ett annat...

Jag sitter i samma mörka hål som du. Ingen pappa. Ingen mamma. Farsdag. Pappas födelsedag den 29 oktober. Mammas 19 november. & sen, ja sen är det julafton... vem fan sa att det var kul med jul?

Jag är hemligt kär i Dr Shepard, han kan gärna få bli min husdoktor, för alla piller i världen, typ.

Tack för dina ord, de hade kunnat vara mina.

Skickar en kram, fast vi inte känner varandra, det känns som en bra idé/ Lisa

Anonymous said...

Jag.

27 år, bosatt i Sundsvall med mina 2 hundar. De är ett huvudintresse i mitt livs röda tråd, hundtokig sen 6 årsåldern... Distansförhållande med kärleken J, hittat mannen med stort M. Disträ, pratsam, vegetarian, konstnärlig & kreativ, fotografdrömmande & en riktig humörssvängning. Svart eller vitt, inga gråzoner får plats.

Längtar till efter nyår, då är julen & helgerna över. Högtider är värst om inte vardagen är?
Förlorat båda föräldrar i olika sjukdomar, har en syster som är 40 mil bort.

Lite om mig.

Maila om du vill jag finns på krutrut@bulle.nu

Kram & tack för att du skrev... jag blev glad.

LISA