Thursday, November 16, 2006

Mer elände...

Jag brukar prata med en av Pappas gamla flickvänner ganska regelbundet. (Och nej, det är inte hon, det senaste ex:et). Nu hade hon inte hört av sig på oroväckande länge. Oroväckande för att hon inte mått speciellt bra, har stora ekonomiska problem etc. Så igår tog jag mod till mig och ringde upp. På andra försöket svarade hon, efter många signaler och med svag röst.
Det visar sig att hennes hjärta börjar ge upp, hon har fått nya blodproppar och skulle in på sjukhus idag. Jag hoppas att det inte är så allvarligt, att hon inte behöver bli inlagd. Jag hoppas att hon snart hör av sig igen.

Jag hoppas att jag inte förlorar henne också, jag har så många minnen att prata med henne om. Hon är så smart, snäll och rolig så jag behöver henne verkligen i mitt liv.

Så snälla, snälla Gud, inte hon också.

No comments: