Thursday, November 09, 2006

San Augustín...

I år kan inte jag fira jul. Inte utan både styvpappa (som gick bort i februari efter en hjärtinfarkt, 63 år) och Pappa. Det K A N jag bara inte. Min mamma & min bror är riktigt arga över detta och kallar mig "svikare". De ser det som att en till ur familjen försvinner.
Men det handlar ju (kanske) bara om det här året. En jul av alla jular. Som inte på något sätt kan bli en jul för min del.
Istället ska jag & sambon lämna allt och åka till San Augustín över julveckan. Kanske går det inte att fly undan julen där heller, så mycket svenskar som kommer befinna sig där.. MEN försöka går ju. Jag tänker försöka koppla av från det här hemska året som varit. Försöka finna nån sorts ro och frid i sinnet. Få massage och ligga i solen.
Det tycker JAG att jag är värd och kan unna mig, efter allt som hänt. Även om ingen annan i hela världen tycker det.

No comments: