Wednesday, November 01, 2006

Bryt...

Igårkväll blev min sambo lite sur, för att jag hade stängt ner en nedladdning på datorn.. Nätet hade blivit segt av nedladdningen, så jag stängde ner & glömde sätta igång den igen. Följden blev en snäsig kommentar..
Och just igår kunde jag inte ta en snäsig kommentar om en sån jävla skitsak. För igår snurrade alla tankar och allt som måste göras bara runt i min skalle. Och så hade jag fått ett mail. Jag försöker nämligen sälja pappas företag. Inte själva företaget... men all utrustning etc. Och snubben jag skulle sälja till, gav värsta skambudet. Han ville ge ca fem tusen spänn. För grejer som är värda ca trettiotusen.
Och det var inte bara skambudet i sig som jag blev förbannad över. Utan jag kände.. dels att han måste tro att jag är helt inkompetent. (Och jag känner hans fru, så hon måste tro detsamma). Och dels.. är det ju en direkt förolämpning mot min Pappa. Tycker jag. Hans företag var hans stora dröm. Mycket av utrustningen var helt ny. Svårt att förklara känslan kanske... whatever.

Så ja.. igår var ingen bra dag. Och jag bröt ihop. Av en ynklig liten kommentar från sambon. Damn. Att det ska göra så förbannat ont att leva.

No comments: